9 april 2014

Jaarvergadering Kiesvereniging

Europarlementariër Belder op Jaarvergadering Kiesvereniging

Maandagavond hebben de leden tijdens de jaarvergadering opnieuw gekozen voor dhr. J. de Wildt als bestuurslid. Dhr. J. de Wildt was de achterliggende jaren bestuursvoorzitter en had zich herkiesbaar gesteld. Hij heeft de nieuwe periode aanvaard.

Tijdens het openbare gedeelte  heeft dhr. B. Belder, parlementariër Europees parlement, een lezing gehouden over de verhouding Europa en Israël. Hierbij ging hij in op hoe het Nederlandse en het Europese parlement staan tegenover Israël en de toekomst van Europa en Israël.

Hij noemde dat er een enorme lobby gaande is tegen Israël, terwijl Europa juist niet zonder Israël kan. Onder andere de veiligheid van Europa hebben we te danken aan Israël. Aanslagen zoals in Londen en Madrid worden momenteel vaak voorkomen door de samenwerking tussen de veiligheidsdiensten van Europese landen en Israël. Ook de economische betrekkingen zijn goed voor Europa.

Na de lezing vond een waardevolle discussie plaats waarbij leden vragen konden stellen, maar ook informatie en tips hadden voor dhr. Belder.