10 februari 2014

Middenweg Zegveld is gevaarlijk

De Middenweg in Zegveld is gevaarlijk. De weg is te smal, auto’s kunnen elkaar niet passeren en uitwijkplaatsen zijn er ook niet. Nu wordt aan beide zijden de berm kapot gereden. Bij regen geeft dit enorme wateroverlast. Henk van Dam fractievoorzitter van de ChristenUnie/SGP heeft wethouder van Tuijl uitgenodigd om de situatie nu eens van dichtbij te bekijken. Henk van Dam: “Het wordt hoog tijd dat hier wat aan gebeurt. Het is voor fietsers ook onveilig als auto’s in de berm raken.” Het dorpsplatform heeft hier al eerder aandacht voor gevraagd. Automobilisten weten niet waar ze moeten blijven als er tegenliggers naderen. Verder is hier veel toeristenverkeer naar de Meije.

Wethouder van Tuijl: “Ik laat de weg inspecteren. Het aanbrengen van z.g. graskeien is wellicht een oplossing.” Wethouder van Tuijl heeft ook de werkzaamheden bij het ophogen van de Eikenlaan bezocht. Voor de bewoners is het nog wel even doorbijten. Van de zomer zeggen ze vast en zeker: “Het ziet er weer perfect uit.” De verzakte wegen bij de Korensloot en de Broeksloot zijn eveneens ter plaatse bekeken. Wethouder van Tuijl zegt toe dat hier nog dit jaar begonnen wordt. De Korensloot staat voor 2014-2015 in de planning.