3 december 2013

Motie CU SGP Samenwerking Woerden Reeuwijk Bodegraven

Beter een goede buur dan een verre vriend

De ChristenUnie/SGP fractie diende afgelopen raadsvergadering een motie in waarbij een pleidooi werd gehouden om samen met de gemeenteraad Bodegraven-Reeuwijk in gesprek te gaan. De motie die mede ondertekend werd door de VVD en Progressief Woerden werd met ruime meerderheid aangenomen. Woerden en Bodegraven-Reeuwijk  hebben veel met elkaar volgens fractievoorzitter Henk van Dam. Zo wordt er nu al op verschillende terreinen samen gewerkt. En juist als het gaat om het belang en de ontwikkeling van het Groene Hart kunnen we elkaar echt versterken. Volgens hem wil men ook in Bodegraven-Reeuwijk graag het gesprek aangaan. “Het is natuurlijk vreemd dat we wel met Stichtse Vecht in gesprek zijn en dat Bodegraven-Reeuwijk, omdat dit in een andere provincie ligt, buiten schot blijft”. De gezamenlijke raadsvergadering, waarbij ook een afvaardiging van de Raad Oudewater wordt uitgenodigd, is gepland op woensdag 22 januari. Beide burgemeesters zullen dit verder coördineren.