18 september 2014

Wethouder gewonnen

Zaterdag 13 september zijn de coalitiepartijen in Woerden, Harmelen, Kamerik en Zegveld  de straat opgegaan om met inwoners praten over het coalitieakkoord. De coalitie vindt het belangrijk dat ook buiten de verkiezingstijd om, het gesprek met inwoners doorgaat. Inwoners begrijpen lang niet altijd hoe een coalitieakkoord tot stand komt en willen soms weten welke afspraken zijn gemaakt. Het bleek een goed initiatief en leverde goed gesprekken op. Zelf was ik (red. Henk van Dam) in Zegveld en merkte dat veel inwoners respect en waardering hebben voor mensen die zich inzetten voor de gemeente. De wethouders waren ook aanwezig om eventuele vragen over het beleid te beantwoorden. Inwoners konden zo ook een wethouder winnen zoals chillen op de sofa met Cor van Tuijl  of varen met Martin Schreurs.

Fractievoorzitters van de coalitiepartijen schoven hierbij aan. Met Mariëtte Kooijman, bekend in Woerden van o.a. de Groene Hart Winkel, voeren we op de Grecht. Interessante gesprekken o.a. over het behoud van het Groene Hart, de ontwikkeling van het Defensie-eiland en de noodzaak van bedrijventerreinen.

En het was schitterend weer……